זה פשוט ! להבין קצת יותר מהו מזון בריא, לבחור מתוך הבנה את מה שאנחנו אוכלים, לבשל חגיגה של טעמים ריחות וצבעים. יפעת מלילי – סופר, מאמנת אישית לשינוי תזונתי מציגה את ספרה "להבין לבחור לבשל זה פשוט"


130 
  • משלוח: 

קרא עוד


בעקבות אובדן של אמא שנפטרה בגיל 55 ממחלת הסרטן, ניסתי להבין למה? האם היתה יכולה להיות דרך אחרת? מה השתבש? שאלות רבות התרוצצו במוחי והחלטתי לצאת למסע של חיפוש, מחקר ולמידה הקדשתי מאות שעות ללימודי תזונה ובקריאת מחקרים מדעיים, כשהבנתי ששינוי תזונתי הוא המפתח לחיים בריאים גמלה בלבי החלטה להפיץ בתפוצה רחבה את המחקרים שהעמיקתי בהם, את התשובות שמצאתי, את המתכונים הנפלאים ואת התובנות הרבות. איגדתי  הכול בספר נעים ובגובה העיניים שמזמין את המתעניינים באורח חיים בריא להיכנס בין דפיו של הספר המלמד שינוי תזונתי שכולו טבעוני ובריא.

אני לא מבקשת להפוך את הקוראים לטבעונים, אלא מבקשת לעורר מודעות לכל דבר שמכניסים לפה ולהציג את מה שלעיתים תעשיית המזון המעובד מנסה להסתיר.  משאירה לקוראים את הבחירה מתוך ידיעה. הספר מלווה את הקוראים צעד אחר צעד בדרך לשינוי תזונתי החל מהקניות בסופר ועד להכנת תפריט משפחתי המכיל את כל אבות המזון הנחוצים לגופנו.

לספר ארבעה חלקים ובהם הסברים מפורטים על אודות 'אבות המזון'  הפחמימות- מהן ומה תפקידן? ההבדלים ביניהן היכן נמצאות וכמה מהן מומלץ לצרוך? חלבונים- מהם תפקידי החלבון בגופנו ומהן חומצות אמיניות. שומנים- שכבת ריפוד המבודדת את האיברים הפנימיים ומגנה עליהם ומהווה חומר מוצא להורמונים וכל מה שצריך לדעת על ויטמינים ומינרלים, תפקידם בגוף ומקורות להשגה. חלקו השני של הספר מתאר את הכניסה למטבח על כל המשתמע מכך כולל רשימת קניות, תכנון תפריט, טיפים חשובים לתזונת ילדים ועצות שימושיות. חלקו השלישי מורכב מ 45 מתכונים והפרק האחרון החותם את הספר כולו מוקדש לסודות שבמים כמקור החיים של כדור הארץ, האדם, בעלי החיים והצמחייה.

ליווי לשינוי  לבחור את הדרך בהדרגה או בבת אחת והדגש הוא להיות מודעים למה שכולנו מכניסים לפה. "הגוף שלנו אינו פח זבל ואמור להחזיק אותנו שנים רבות" , "העובדות מלמדות שכל אדם שלישי לוקה בלבו או חולה בסרטן, בסוכרת ובהפרעות במערכות העיכול. אפשר גם אחרת ותזונה בריאה ומאוזנת תמנע ללא ספק את כל החולי הרע הזה. אני בחרתי בבריאות".

יפעת מלילי- סופר, מטפלת בתזונה טבעית וצמחי מרפא, מאמנת אישית לשינוי תזונתי, מרצה לאורח חיים בריא ומנחה סדנאות בישול. 

 להבין לבחור לבשל זה פשוט מאת יפעת מלילי סופר | הוצאת ספרי צמרת | 192 עמ' |